It is currently Thu Feb 25, 2021 11:30 am

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Gebruik van Exploits
PostPosted: Wed Dec 27, 2006 9:04 pm 
Obduction Backer

Graag aandacht voor het volgende:

Quote:
The superjump and other bugs of the game might be fun to do, but as soon as you use them as an exploit to get to an area of the game that is not opened or to get a piece of content that has not been rolled out you are exploiting the game.

Exploiting the game is against the Terms of Use and is an offense that you could be banned for.

If you find an exploit please report it to the support team and don’t tell it to anyone else.

Thanks for understanding … Feel free to ask questions.

Ryan

Orginele post: http://www.urulive.com/forums/viewtopic ... 0165#80165

De "superjump" en andere bugs in het spel zijn leuk om te doen, maar besef wel dat als je ze gebruikt om bv naar een afgesloten gedeelte van de stad te gaan of een item dat nog niet in het spel zit gebruikt en of verspreidt je in overtreding bent met de "Terms of Use" en dat je hierom gebanned kunt worden.
Wanneer je een item tegenkomt wat nog niet in het spel hoort of je maakt een uitzonderlijke situatie mee en je komt op een plaats welke officieel nog niet toegankelijk is neem dan contact op met het support team en vertel niks tegen anderen.

Last edited by veralun on Mon Jun 30, 2008 10:32 pm, edited 1 time in total.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 10:03 am 
Obduction Backer

WoW! :|
* Linkt z.s.m. naar de Nexus om zijn links te verwijderen... *

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 6:34 pm 
Obduction Backer

Erik wrote:
* Linkt z.s.m. naar de Nexus om zijn links te verwijderen... *

Elke keer als ik teruglink staan de Nexus links er weer, en je gelooft nooit wat er daarnet gebeurde... :roll:

Ik had ineens een entry "lley". Ik klikte erop en kreeg een linking book waarop een plaatje van de Nexus stond. Ik klikte erop en toen linkte ik plots naar de Concert Hall! :?:
Ik ging direct terug naar de Nexus om de link te verwijderen. Bij het opnieuw opstarten van het spel, had ik ineens 2x een link naar "lley"!

Ik heb er maar direct een ticket van gemaakt...

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 10:45 pm 
Obduction Backer

Update van GreyDragon op het eerste bericht:

Quote:
Update –

Some of you are concerned with the rollout of Bahro Stones and other things. As we all know some Bahro stones and Yeesha pages are turned on overtime. If you come into an age and everything is turned on, this is a bug. Relink and see if you can reproduce the bug, if you can send in your logs to the support site. If you happen to get a bahro stone or yeesha page in a questionable manner, check the forums. See if it’s mentioned on UruObsession in the library section, etc. If you determine that something that is off at this time. DON’T SHARE IT. Not only are you affecting your character, at the point you start sharing it with other you effect their characters too. Personally, I wouldn’t want to be the person that screwed up other users avatars.

Here is an example from another MMO. A user finds a way to double their gold via a bug. They then give the gold to everyone in a guild. Then the company who runs the MMO bans everyone who has the effected gold.

Since in Myst Online the only currency we have are areas and Yeesha pages, look at these items as gold. We don’t want to have you fear looking for these items or be worried when you get a new one. But if you are using Superjumps and other bugs in order to get these items you are obviously exploiting the game in ways not designed.

Speaking of SuperJumps and barriers, here are some examples of good and bad things.

In the neighborhood the barrier leading up to the stairs is jumpable..., but no cones needed. – Good
Using the superjump to get into the courtyard. – Bad

Using the superjump to get into an area not opened and get a Yeesha page. – Bad

Using a cone in order to get a SuperJump to happen. – Bad

More to be added later.

In het kort komt het hierop neer:
Wanneer je in een Age komt en alles staat aan of iets tegen komt wat er eigenlijk nog niet in hoort kun je er vanuit gaan dat dit een bug is. Maak daar melding van aan het Support systeem.
Ga die gevonden dingen niet "sharen" (delen) want de kans dat je de bug verspreid is aanwezig.
Wanneer je voor het verkrijgen van een link, Bahro stone of een Yeesha pagina een Superjump moet maken ben je in overtreding.

Over Superjums en barricades gesproken. Hier zijn enkele voorbeelden die wel en niet goed zijn:

In de Neighborhood the barricade voor de trap die naar de communityroom gaat, waar je overheen kunt zonder gebruik te maken van cones = GOED

Gebruik van de superjump om op het plein in de stad te komen = FOUT

Gebruik van superjump om in plaatsen te komen die nog niet geopend zijn om bv een Yeesha pagina en of Bahrosteen te krijgen = FOUT

Gebruik van een cone om een superjump te maken = FOUT

Meer voorbeelden volgen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 11:11 pm 
Obduction Backer

Diegene die een Dock page in hun Relto hebben worden aangeraden om de pagina uit te zetten.
GreyDragon weet niet zeker wat het hebben van die Dock page in de toekomst zal doen, maar het nu verstandig om hem uit te zetten.
Wat betreft de links naar de de stad die nu in je Nexus zitten, die zijn niet te deleten.
Dit kan wel een probleem in de toekomst worden voor de avatar die ze in zijn/haar bezit heeft. Evenals een Yeesha page verkregen door een superjump.
Het enigste wat je kunt doen is je avatar deleten en opnieuw aanmaken.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 29, 2006 10:44 am 
Obduction Backer

Veralun wrote:
Wat betreft de links naar de de stad die nu in je Nexus zitten, die zijn niet te deleten.
Dit kan wel een probleem in de toekomst worden voor de avatar die ze in zijn/haar bezit heeft.

Ja... dat heb ik zojuist al ondervonden. :( 't Ziet ernaar uit dat ik misschien mijn avie moet deleten...

Ik vind het wel jammer dat ze er zo laat pas mee komen. Normaal gesproken gebruikte ik de superjump nooit... maar toen ik zag dat de DRC zei "het is op eigen risico", dacht ik dat het geen probleem meer was.
Ik vind het jammer dat Cyan niet vanaf het begin duidelijk had gezegd dat die superjumps niet gebruikt mochten worden, dat had een hoop ellende bespaard denk ik. Er waren altijd al topics van 'wel of niet', maar er is nooit een antwoord van Cyan op gekomen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 29, 2006 12:50 pm 

Ik weet niet of ik het hier wel moet vragen. Voorzover weet heb ik geen superjump gehad. Maar ik weet dus ook niet wanneer die optreedt. Het enige rare wat ik wel gehad heb, in Gahreesen (gewone ren jump) is als ik van de rots af naar dat draaiende plateau spring. Het lijkt eerst of ik in het water val, vervolgens lijkt het of ik van heel hoog op dat draaiende plateau land.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 29, 2006 3:51 pm 
Obduction Backer

Een superjump krijgen is niet verboden. Maar als je een bug kent, en deze expres gebruikt om toegang te krijgen tot een nieuw deel van het spel; dat is verboden.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 29, 2006 3:53 pm 
Obduction Backer

@Erik:
Aan de ene kant ben ik het met je eens. Cyan had vanaf het begin moeten zeggen dat dit niet mocht.
Hierdoor is bij velen verwarring ontstaan.
Maar omdat het in het begin allemaal onschuldig leek te zijn is er niet ingegrepen. Echter door enkele geslaagde pogingen om in plaatsen te komen die nog niet open waren en die door middel van cones met de juperjump bug ineens wel toegankelijk werden, onstonden er problemen met de vault.
En om het spel niet te verstieren en het risico van een vaultwipe in te dammen is nu dit besluit genomen.

@Johan:
Dat is een bekende bug. Het lijkt op een superjump. Er zijn er nog een paar, zoals in de Cleft.
Ik zou hier altijd een ticket voor insturen naar het Support systeem, ook al is deze bug al bekend.
Maar een superjump zoals hierboven omschreven is om doelbewust naar plaatsen te zoeken die zo'n jump opleveren met de bedoeling om ergens te komen. Voorbeelden hiervan zijn de sprong van Tokatah roof naar de stad, het museum, jump over barricades met behulp van cones etc.

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 9 posts ] 

All times are UTC